sábado, 10 de noviembre de 2018

Bloque VII. La función financiera




Séptimo y último bloque del currículo de Economía de la Empresa de 2º de Bachillerato, según RD 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligatoria y del Bachillerato (enlace).



Contenidos

1. Estructura económica y financiera de la empresa.

2. Concepto y clases de inversión.

3. Valoración y selección de proyectos de inversión.

4. Recursos financieros de la empresa.

5. Análisis de fuentes alternativas de financiación interna y externa.


Criterios de evaluación

1. Valorar distintos proyectos de inversión, justificando razonadamente la selección de la alternativa más ventajosa, y diferenciar las posibles fuentes de financiación en un determinado supuesto, razonando la elección más adecuada. 


Estándares de aprendizaje evaluables

1.1. Conoce y enumera los métodos estáticos (plazo de recuperación) y dinámicos (criterio del valor actual neto) para seleccionar y valorar inversiones. 

1.2. Explica las posibilidades de financiación de las empresas diferenciando la financiación externa e interna, a corto y a largo plazo, así como el coste de cada una y las implicaciones en la marcha de la empresa.

1.3. Analiza en un supuesto concreto de financiación externa las distintas opciones posibles, sus costes y variantes de amortización.

1.4. Analiza y evalúa, a partir de una necesidad concreta, las distintas posibilidades que tienen las empresas de recurrir al mercado financiero.

1.5. Valora las fuentes de financiación de la empresa, tanto externas como internas.

1.6. Analiza y expresa las opciones financieras que mejor se adaptan a un caso concreto de necesidad financiera.

1.7. Aplica los conocimientos tecnológicos al análisis y resolución de supuestos. 


Matriz de especificaciones

Bloque 7. La función financiera. - 15%

Estándares de aprendizaje evaluables

– Conoce y enumera los métodos estáticos (plazo de recuperación) y dinámicos (criterio del valor actual neto) para seleccionar y valorar inversiones.

– Explica las posibilidades de financiación de las empresas diferenciando la financiación externa e interna, a corto y a largo plazo, así como el coste de cada una y las implicaciones en la marcha de la empresa.

– Analiza y evalúa, a partir de una necesidad concreta, las distintas posibilidades que tienen las empresas de recurrir al mercado financiero.



Sección Galicia

Contidos segundo o Decreto 86/2015, do 25 de xullo, polo que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia (enlace).


Bloque 7. A función financeira


Contidos

B7.1. Estrutura económica e financeira da empresa.

B7.2. Concepto e clases de investimento.

B7.3. Valoración e selección de proxectos de investimento.

B7.4. Fontes de financiamento interno e externo da empresa. Novas formas de financiamento.

B7.5. Ciclos da empresa.

B7.6. Período medio de maduración.


Criterios de avaliación

B7.1. Valorar proxectos de investimento, xustificar razoadamente a selección da alternativa máis vantaxosa, diferenciar as posibles fontes de financiamento nun determinado suposto e razoar a elección máis axeitada.


Estándares de aprendizaxe

EEB7.1.1. Coñece e enumera os métodos estáticos (prazo de recuperación) e dinámicos (criterio do valor actual neto) para seleccionar e valorar investimentos.

EEB7.1.2. Aplica métodos estáticos (prazo de recuperación) e dinámicos (valor actual neto), nun suposto concreto de selección de alternativas de investimento para unha empresa.

EEB7.1.3. Explica as posibilidades de financiamento das empresas diferenciando o externo e o interno, a curto e a longo prazo, así como o custo de cada un e as implicacións na marcha da empresa.

EEB7.1.4. Analiza, nun suposto concreto de financiamento externo, as opcións posibles, os seus custos e as variantes de amortización.

EEB7.1.5. Analiza e avalía, a partir dunha necesidade concreta, as posibilidades que teñen as empresas de recorrer ao mercado financeiro.

EEB7.1.6. Valora as fontes externas e internas de financiamento da empresa. 

EEB7.1.7. Analiza e expresa as opcións financeiras que mellor se adaptan a un caso concreto de necesidade financeira.

EEB7.1.8. Aplica os coñecementos tecnolóxicos á análise e á resolución de supostos.

EEB7.1.9. Identifica e describe os ciclos da actividade da empresa e as súas fases.

EEB7.1.10. Calcula, para un determinado suposto práctico, os períodos de maduración da empresa, e distingue as súas fases.



Orientacións do grupo de traballo de Economía da Empresa (CIUG - ABAU

BLOQUE 7. A FUNCIÓN FINANCEIRA

Concepto de investimento e tipos (curto-longo prazo, financeiros-produtivos). Elementos dun proxecto de investimento. Valoración e selección de proxectos de investimento: métodos estáticos (Prazo de recuperación) e dinámicos (Valor Actual Neto). Aplicación, interpretación, vantaxes e inconvenientes de cada un dos métodos. Fontes de financiamento da empresa: financiamento externo a curto prazo (provedores, créditos bancarios a curto prazo, desconto comercial e factoring), Financiamento externo a longo prazo (préstamos, empréstitos, ampliacións de capital, leasing), Financiamento interno ou autofinanciamento (amortización e reservas). Ciclo de explotación e período medio de maduración (concepto, subperíodos que o compoñen e interpretación).










Bloque VII - La función financiera

Tema 8 - La función financiera
8.1. Concepto y clases de inversión
8.2. El proyecto de inversión. Elementos y representación gráfica
8.5. Fuentes de financiación de la empresa

Ejercicios Pay-back, VAN y TIR (aquí) y (aquí) – Soluciones (aquí) y (aquí)




No hay comentarios:

Publicar un comentario